Tips eindejaarsgeschenken

Dertien in een dozijn is niet meer van deze tijd

U gaat in december eindejaarsgeschenken geven? Vergeet dan niet dat iedereen anders is. Laat uw pakket of geschenk zoveel mogelijk aansluiten bij de individuen die uw klanten en medewerkers zijn. Dertien in een dozijn is niet meer van deze tijd. En dat hoeft ook niet. Rivanco kan u voorzien van uiteenlopende geschenken.

 

Persoonlijke touch

Geef uw eindejaarsgeschenk een persoonlijke touch mee. Zo laat u zien dat u niet iedereen over één kam scheert, dat u zich echt hebt verdiept in de mensen en uw best hebt gedaan om ze een persoonlijke attentie te geven en een welgemeend ‘dank-je-wel’.

 

Segmenteer naar groepen 

Het gaat niet letterlijk om iedereen persoonlijk, maar probeer groepen te maken waar een substantieel aantal van uw relaties en medewerkers qua interesses, hobby’s, leef- en werkomstandigheden in passen. Laat daar de inhoud van het pakket op aanpassen. Zo komt u, bijvoorbeeld, op 6 of 10 verschillende geschenken.

Criteria voor segmentatie zijn bijvoorbeeld levenscyclus (leeftijd, gezinsgrootte, religie - heel wat religies verbieden bijvoorbeeld het drinken van alcohol) levenshouding (interesses, opinies, lifestyle, hobby’s), opleiding, beroep, inkomen. Segmentatie op basis van koop- en gebruiksgedrag van uw klanten is ook een mogelijkheid.